Tuesday 15 July 2014

Hanie Soraya akui bertudung/tidak bukan satu masalah besar!

Penyanyi yang lagi popular dengan lagu Hujung Dunia, Hanie Soraya mengakui yang dirinya bukan manusia biasa, namun selalu ada silap yang dilakukan.

Pelajar perubatan PHd dari universiti dekat Mesir ini akan bertudung jika balik untuk menyambung pelajarannya di sana, dan akan tidak bertudung jika berada di Malaysia dengan alasan untuk menyanyi.

Memetik portal MalaysianDigest, kenyataan yang dikeluarkan oleh Hanie, serius ianya agak menjanggalkan, admin tidak setuju dengan kenyataannya, bertudung itu wajib (menutup aurat) itu perintah Allah SWT, ikhlas tak ikhlas belakang cerita, yang penting proses pembelajaran untuk melatih diri menjadi manusia yang taat dengan perintahNya.
"Memang kalau saya di Mesir, saya bertudung dan ke kuliah. Sebenarnya pihak universiti tak menetapkan sama ada para pelajarnya wajib bertudung atau tidak. Itu adalah atas pilihan saya sendiri. InsyAllah moga nanti satu hari saya dibukakan hati untuk kekal bertudung.

"Saya rasa soal saya bertudung atau tidak, itu bukan satu masalah besar. Saya harap peminat tak keliru dan dapat menerima saya kerana bakat saya. Sekarang ni pun semakin ramai yang tahu lagu saya. Ia satu petanda baik untuk saya teruskan minat saya dalam bidang nyanyian

"Masa saya mula-mula dengar lagu saya di radio setelah saya pulang ke sini. Masa tu saya sangat teruja dan gembira",

"Saya nak berjaya dalam dua-dua bidang, doktor yang menyanyi, kenapa tidak? Kan. Saya rasa saya oleh bagikan masa dengan baik. Tapi apa pun saya akan tetap mendahulukan pelajaran. Saya berazam untuk menamatkan pelajaran saya", -Hanie

No comments:

Post a Comment