Sunday 4 May 2014

Hanez Suraya jawab isu 2 tiket kapal terbang

Dengarnya gambar yang menunjukkan 2 tiket penerbangan MAS yang tertera nama Romie Razin Adilha dengan Hanez Suraya sekali lagi menimbulkan kontroversi.

Hanya nama sahaja dapat dilihat yang lain-lain seperti destinasi, tarikh dan masa di kaburkan. Kata Hanez, ada orang menceroboh hak privasi mereka. Yang peliknya, macamana si penyebar boleh dapat gambar tiket itu.

Namun bila ditemui wartawan, Hanez tidak pula menyebut berkaitan lanjut mengenai tiket itu, hanya mahu menyatakan kepada penyebar gambar tiket itu sebagai penyebar fitnah.

Tu la, p la cepat-cepat kahwin, fitnah terhindar, selamat dunia akhirat cik Hanez oi. Ni dialog Hanez dengan wartawan Pacaindera Utusan semalam. -gambar Kartikel.com
Baru-baru ini ada pihak mendedahkan tiket penerbangan yang tertera nama Hanez dan Romie ke satu destinasi kononnya bercuti bersama-sama. Boleh komen?

Ya, saya tahu. Memang ramai wartawan cuba menghubungi saya untuk mendapatkan penjelasan. Tetapi saya ambil langkah berdiam diri. Hak privasi saya telah diganggu kerana penyebaran gambar tiket penerbangan itu. Mereka yang menyebarkannya patut faham akan privasi saya. Dan jangan cuba membuat cerita tanpa usul periksa.

Hanez marah tak dengan tindakan mereka itu?

Cuba beritahu saya siapa yang tak geram jika diperlakukan begitu? Ini soal hak privasi. Mereka sudah mengganggu privasi saya dan membuat cerita yang boleh mendatangkan fitnah.

Mereka cerita tentang keburukan saya padahal mereka sendiri tidak sedar yang mereka sedang menabur fitnah. Semestinya saya bengang dan tidak berpuas hati.

Adakah Hanez khuatir selepas ini Hanez tidak lagi punya privasi untuk ke mana-mana kerana ada pihak yang memerhati?

Ya, sudah tentu. Saya rasa selepas ini segala pergerakan saya sudah terbatas. Malah saya percaya ini boleh mendatangkan bahaya kepada diri saya pada masa akan datang.

Khabarnya Hanez nak ambil tindakan terhadap pihak yang menyebarkan gambar tersebut. Benarkah?

Soal itu saya tak nak komen. Maaf.

Kenapa pula tak nak komen?

Saya telah dinasihatkan oleh peguam agar tidak memberi sebarang kenyataan terhadap perkara ini. Memang ramai yang bertanya tapi saya tidak dibenarkan menjawab berhubung perkara berkenaan.

Saya akan memberi penjelasan lanjut mengenai hal ini. Saya harap semua pihak boleh berikan saya masa sehingga tiba waktu yang sesuai. Saya harap semua orang boleh hormati keputusan saya.

No comments:

Post a Comment