Tuesday 18 March 2014

'kalaulah saya juga berada di dalam pesawat MH370.." -Eja

Isu MH370 kini semakin masuk hari ke-11 dalam operasi pencariannya. Ramai juga selebriti memberikan sokongan dan pandangan masing-masing di dalam laman sosial milik mereka.

Terbaru Siti Shahrizah atau Eja memetik portal MalaysianDigest mengakui dia pernah berkerja 5 tahun sebagai pramugari MAS dahulu sebelum ke dunia anak seni dan dia menganggap ianya satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan.
"Saya berasa sedih nasib yang menimpa semua penumpang serta kru pesawat tersebut sekaligus berita insiden ini cukup menyentuh hati saya. Saya juga pernah berkhidmat dengan MAS. Jadi bila saya mendengar berita ini, saya cuba meletakkan diri saya seketika di kalangan kru pesawat tersebut. Saya tidak dapat bayangkan, kalaulah saya juga berada di dalam pesawat dan bertugas pada ketika itu. Saya juga tidak dapat bayangkan bagaimana perasaan ahli keluarga mangsa-mangsa.

"Saya sentiasa mengikuti perkembangan krisis ini. Sepertimana yang kita semua tahu, ini adalah kejadian kali pertama yang dihadapi negara. Sehingga ke saat ini semakin banyak persoalan yang bermain di fikiran kita. Tapi sebagai manusia dan umat Islam, kita semua menerima ujian dari Allah ini dan saya berdoa supaya segala usaha yang dilakukan oleh kerajaan dan juga seluruh dunia dipermudahkan dan pesawat itu segera ditemui. Saya berdoa semoga semuanya selamat", -Eja

No comments:

Post a Comment