Sunday 16 March 2014

Atilia ambil anak angkat Negeria

Bukan Atilia kahwin senyap dengan warga Afrika jika anda ternampak dia berjalan-jalan dengan seorang kanak-kanak berkulit gelap. Tapi sebenarnya Atilia mengambil anak angkat yang berasal daripada negara Negeria.

Anak angkat yang dipertemukan 6 bulan yang lalu itu menjadikan Atilia sangat sayang akan Ayo @Fatimah.

yang menarik mengenai Ayo, dia boleh memberikan ekspresi wajah yang berbeza serta sikapnya yang peramah dengan sesiapa.

Atilia juga kerap membawa Ayo kemana sahaja selepas Ayo selesai sesi persekolahan hariannya, dan ini menunjukkan kemesraan mereka berdua.

Baru-baru ini, pada 13 Mac yang lalu, Atilia sempat bertemu dan memberikan hadiah sempena harijadinya.
“Saya mula mengenali Ayo sejak enam bulan lalu kerana kedai tempat ibunya bekerja hanya di bawah tempat tinggal saya.

“Selepas kerap berjumpa dan mengetahui dia keseorangan kerana ibunya sibuk bekerja, hubungan kami semakin rapat dan saya memilih untuk menjadikannya sebagai anak angkat saya sejak itu itu,”

“Pada awalnya agak kekok kerana saya sendiri tidak mempunyai pengalaman menjaga kanak-kanak, tapi lama kelamaan keadaan semakin baik.

“Malah ibunya tidak pernah berkecil hati apabila saya menegur Ayo sekiranya dia membuat kesilapan. Sedikit demi sedikit juga saya mengajar Ayo budaya kita seperti mencium tangan apabila bersalaman dengan seseorang,” -Atilia. petikan portal Murai

No comments:

Post a Comment